Projektni dnevi z naslovom Ekologija in trajnostni razvoj

Zadnji decembrski šolski dnevi so na Škofijski gimnaziji Antona Martina Slomška obarvani nekoliko drugače kot običajno, saj pouk ne poteka v klasični obliki po rednem urniku. Kot že mnogokrat, smo tudi v šolskem letu 2013/14 izvedli projektne dni, tokrat z naslovom »Ekologija in trajnostni razvoj«. Njihova rdeča nit je bila ozaveščanje občutka za naš čudoviti planet, ki ga želimo ohraniti lepega in sprejemljivega tudi za zanamce.

V četrtek, 19. decembra 2013, so imeli dijaki priložnost prisluhniti zanimivemu predavanju gospoda Branka Bakána, asistenta na Oddelku za biologijo mariborske Fakultete za naravoslovje in matematiko. Gospod Bakán je znan kot strasten botanik in zoolog, saj je popisal rastlinstvo v Prekmurju ter se ukvarjal z ornitologijo, opazovanjem ptičev. Pri svojem delu se je še kako srečal z vplivi človeka na življenjsko okolje rastlin in živali, ki lahko imajo za posledico izginevanje ali celo izumrtje določene vrste. V predavanju je dijakom na zanimiv način spregovoril o svojih opažanjih in ugotovitvah, ki povezujejo njegova dognanja z ekološkimi in trajnostnorazvojnimi vidiki.

V petek, 20. decembra 2013, so dijaki prisluhnili fizikalnemu predavanju z naslovom »Podnebne spremembe in trajnostna energija«. Predavatelj, redni profesor dr. Marko Marhl, je član Oddelka za fiziko mariborske Fakultete za naravoslovje in matematiko. Pretežni del njegovega raziskovalnega področja predstavlja preučevanje pojavov z vidika nelinearne dinamike. Prav v to področje sodi tudi obravnava klimatoloških modelov, ki opazujejo trenutno vedenje vremena in napovedujejo spremembe podnebja v prihodnosti. Eksaktna obravnava tovrstne problematike je seveda izjemno zahtevna in terja veliko fizikalnega in matematičnega znanja, ker pa je predavatelj znan po svojih atraktivnih predavanjih, je tudi to predavanje izvedel na zelo zanimiv in dijakom razumljiv način.

Po predavanjih so se dijaki priključili delavnicam, h katerim so se tekom tedna elektronsko prijavili, ter se v njih učili, ustvarjali, delili mnenja in širili svoja obzorja na prijeten, neklasičen, zanimiv način, pod vodstvom profesorjev mentorjev. Več o vsebini in delu v posameznih delavnicah si lahko preberete v prispevkih dijakov in dijakinj.

Zadnji del delavnic smo izpeljali v soboto, 21. 12. 2013. Projektne dneve smo skupaj zaključili v dvorani Zavoda, kjer so nas naši glasbeniki, pevci, igralci in ostali sodelujoči popeljali v čarobno božično-novoletno praznovanje.

mag. Robert Šoster, prof.

Božično drevo malo drugače

bozicno dre drugace 01Pouk je 19., 20. in 21. decembra na naši gimnaziji potekal malo drugače kot običajno. Profesorji so nam ponudili veliko zanimivih delavnic. Sama sem se odločila za delavnico, v kateri smo pod mentorstvom dveh profesoric matematike izdelovali božično drevo malo drugače. Cilj je bil, da iz naravnih materialov, v našem primeru vej, naredimo drevesa, ki bodo krasila šolske hodnike. Najprej smo se odpravili na kratek sprehod po Kalvariji, kjer smo nabrali primerne veje. Nabran material smo nato odnesli v učilnico 2. c razreda, kjer je delavnica potekala. Veje smo skrajšali na primerno dolžino in jih zvezali tako, da smo oblikovali smreko. Nastala drevesca smo izobesili po šolskih hodnikih, udeleženci drugih delavnic pa so jih nato tudi okrasili. V soboto, ko nam je na voljo ostalo še nekaj časa, smo se lotili šivanja srčkov, napolnjenih s polnilom za igrače. Vsem so se delavnice zdele lep uvod v počitnice, saj smo se na njih zelo zabavali ter ugotovili, da se da iz naravnih in odpadnih materialov izdelati lepe dekoracije.

bozicno dre drugace 02 bozicno dre drugace 03

Maja Vöröš, 3. a

Priprava božičnice

Preden se zavesa na kateremkoli odru dvigne, je potrebno veliko vaje, priprav in usklajevanja vseh sodelujočih pri odrskem dogodku. Te priprave se marsikomu zdijo naporne in prav dolgočasne. Morda kje takšne tudi so, a na Škofijski gotovo ne. Zakaj lahko to s takšno gotovostjo trdim? Ker sem imel čast, da sem pri enih sodeloval.
Pred letošnjo božičnico smo se pevski zbor naše gimnazije, solisti in dijaki, ki smo sodelovali pri pripravi veznega programa, namesto delavnic na projektnih dnevih, zbirali na odru velike dvorane Zavoda in ga ogreli. Pri tem smo se predvsem zabavali. Zanimivi pripetljaji in nekateri dijaki so poskrbeli za veselje, ki je velo med nami. V teh dneh priprav smo se povezali in skupaj, najprej drug drugemu, nato pa vsej gimnaziji, pričarali božično vzdušje. Trud vsakega sodelujočega posameznika na odru, za njim ali nad njim, v tehniki, je »ogrel« oder. In tak »ogret« oder je odlična popotnica za vse na in ob njem. Bil je tudi za nas, da je nastalo to, kar je.
Klemen Gartner, 2. c

Preživetje: znanost ali religija?

V letošnjih projektnih dneh z naslovom Ekologija in trajnostni razvoj sem sodelovala v delavnici Preživetje: znanost ali religija? Začeli smo z ogledom znanega filma Gremo mi po svoje. Po ogledu je sledila razprava o povezanosti filma z našo tematiko: ekologijo in preživetjem. Naučili smo se marsikaj novega o tabornikih in skavtih ter izmenjali mnenja o filmu, ki nam je bil vsem všeč. Sledila so še navodila za naslednji dan, ko smo se sprehodili do Mariborskega otoka. Kljub nižjim temperaturam nam je v spomin uspelo priklicati razne načine orientacije v naravi, preizkusili smo se tudi v bolj ali manj uspešnem postavljanju bivakov. Pred vrnitvijo na šolo je seveda prišla na vrsto še krajša "ura fizike" - s konca otoka smo se ozrli na hidroelektrarno in obnovili naše znanje o pretvarjanju vodne energije. Za zaključek delavnice smo se tretji dan spustili v debato o znanosti in religiji; pogovarjali smo se o znanih znanstvenikih, njihovih odkritjih in odnosu do vere. Skozi zgodovino smo vse do sedanjosti iskali sporne točke in razloge za njun medsebojni konflikt, na koncu pa vendarle ugotovili, da sta za preživetje potrebni obe: tako znanost kot religija.

Teja Gerjovič, 1 .a

Valilnica dijaških idej

Pred božično-novoletnimi prazniki se je v okviru projektnih dni na Škofijski gimnaziji Antona Martina Slomška odvijala tudi delavnica v valilnici dijaških idej. Glavna naloga udeležencev je bila, da se v treh dneh naučimo pripraviti učinkovit nastop. Prvi dan smo se učili, kako naj bi učinkovite predstavitve delovale in si ogledali posnetek predavanja Johna Collicka, skozi katerega smo na zanimiv način izvedeli veliko uporabnih informacij in nasvetov. Drugi dan delavnice nas je obiskal fotograf in nas poučil o kvalitetni fotografiji. Spoznali smo, kako pravilno uporabljati fotoaparat in na katere stvari moramo biti pazljivi, da dodamo fotografiji večjo vrednost. Novo pridobljeno znanje smo takoj prenesli v praktičen del dneva in se odpravili fotografirat dogajanje v drugih delavnicah, ki so vzporedno potekale v okviru projektnih dni. Nastale fotografije smo skupaj s fotografom pokomentirali in dobili še zadnje napotke, preden smo se lotili izdelave predstavitev. Tretji dan je dogajanje potekalo v bolj sproščenem duhu, saj smo predstavljali svoje predstavitve. Skupaj smo jih kritično ocenili po kriterijih, ki smo jih predhodno sami zastavili. Skozi delavnico smo se vsi prijetno zabavali in dobili tudi veliko uporabnega znanja, ki ga lahko začnemo koristiti že takoj pri izdelovanju predstavitev v okviru pouka. To znanje nas bo spremljalo tudi na bodoči poklicni poti.

Lea Biderman, 2. d

Ustvarjalno sožitje

Ker se približuje božični čas, smo, kot je v navadi na Škofijski gimnaziji Antona Martina Slomška, izvedli projektne dneve. Projektni dnevi so zanimivi, poučni in zabavni. Dijaki se lahko sami odločimo o tem, v katero delavnico se bomo prijavili in tako v njej z veseljem sodelovali.
Jaz sem se odločila za delavnico Ustvarjalno sožitje. Prevzel me je že sam naslov, saj sama rada ustvarjam in si roke zaposlim s papirjem, škarjami in podobnim. Tudi nekaj mojih prijateljic se je odločilo za to delavnico, tako da je bilo še posebej zabavno. V četrtek smo gostili učence iz osnovne šole Gustava Šiliha. Z njimi smo preživeli štiri šolske ure. Polovica otrok se je z našimi dijaki v plesni dvorani učila plesati. Ostali dijaki, z drugo polovico otrok, smo ustvarjali škorenjčke, v katere smo vložili čokoladico in lepo misel. Tako smo ustvarili prijetno darilo za božični čas. Vsaka od nas dijakinj se je posvetila enemu otroku in z njim ustvarjala ter se z njim pogovarjala. Otroci te osnovne šole so zelo prijetni, pozitivni, nasmejani in zgovorni. Po koncu izdelovanja smo se vsi preselili v plesno dvorano, kjer smo se skupaj sprostili in prosto zaplesali na melodije božičnih skladb.
V petek smo ustvarjali čarobna darilca. Ustvarili smo si podstavke za kozarce in darilne škatlice. Pomembno pri vsem tem je, da je ves material, ki smo ga uporabljali, odpaden. Torej so naši izdelki nastali iz odpadnih materialov, ki smo jih spremenili v uporabne namene, s katerimi bomo lahko obdarili in osrečili sorodnike in prijatelje. V zadnjem dnevu projektnih dni pa smo si ustvarili punčke iz cunj ter punčke kazalke. Tudi pri vsem tem smo uporabljali odpadne materiale (gumbe, blago, trakce, volno, stara oblačila).
Preživeli smo čudovite tri dni in se zabavali ob ustvarjanju in spoznavanju, kako lahko odpadne stvari preoblikujemo v neodpadne in kako lahko neuporabne stvari spremenimo v še kako uporabne.
Sergeja Kavaš, 1. a

 

Organizacijske enote

Zavod Antona Martina Slomška
Hiša otrok - Vrtec Montessori Glasbena in baletna šola Antona Martina Slomška Škofijska gimnazija Antona Martina Slomška Dijaški dom Antona Martina Slomška Logo medgeneracijska akademija