• almanah edited
  • Dvajsetka-banner-685x260.jpg
  • Pouk zgodovina
  • ss-predstavitev

Sijoča gerbera za učitelja

LUM1

Mlademu človeku se v glavi porodi marsikaj. Še posebej takrat, ko je postavljen v novo okolje. Si lahko predstavljate, kaj vse se je dogajalo v glavah dijakov prvega letnika ŠgAMS zgodnjega septembra, ko so zagledali dolg, neskončen drevored na Vrbanski: »Znašel sem se v veliki ustanovi z veliko stopnicami, učilnicami in neznanimi obrazi«. Okolje, v katerem je danes pristal, ocenjuje s svojimi kritičnimi očmi ter si ustvarja mnenja. Sprememba je velika. Ne samo sošolci, s katerimi bo zaprt v razred ves dan, ampak tudi učitelji, ki tokrat dobijo naziv profesorji. Vse to izliti na papir je bila likovna misija prvih letnikov. Saj veste, kaj pravijo: »Slika je bolj zgovorna kot beseda.«
Jaz. Fizikalna učilnica. Miza. »Imagine«. Jutra so težek del dneva. Vprašam se: »Ali je to resničnost ali še spim?« Tega dne mi je po glavi rojila misel: »Četrto šolsko uro na hodniku pred tajništvom imajo prvi letniki razstavo Mesečnikov ob dnevu učiteljev«. Prvo vprašanje v razredu je bilo, kaj sploh so mesečniki in ali imamo opravičeno uro, če gremo na otvoritev razstave z namenom, da napišemo reportažo. Da smo izvedeli prvo, smo morali dobiti odgovor na drugo. Glasil se je da. Tako si lahko predstavljate, da so »fazani« imeli kar množično občinstvo.

Beri naprej s klikom na spodnjo desno puščico...

»Znanje je svoboda«
Kako pogosto se zgodi, da se dijaki zavedamo, da so profesorji le ljudje? S tem namenom so 5. oktobra 1994 ustvarili nacionalni dan učiteljev, v duhu »spoštovanja, dostopnosti in razvoja učiteljev na svetu« (organizacija združenih narodov za izobraževanje, znanost in kulturo-UNESCO).
Hodnik so napolnili vzkliki dijakov in profesorjev, čemur so bili vzrok viseči Mesečniki, ki so silili k tlom v vseh treh nadstropjih. Dijakinja je v uvodu, ko je povezovala različne vsebine razstave, poudarila, da je razstava namenjena vsem učiteljem, ki nas učijo znanstvenih in življenjskih snovi. Ušesa nam je napolnil zvok klaviatur dijaka Mihaela in dijakinje Katje. Dijakinje Eva Lucija, Evita in Ana, ki so imele Mesečnike razstavljene na zidu, so predstavile svoje na papir zapisane občutke. Zgodbe so bile različne, kakor tudi umetnine. Domišljija dijakov je presegla vse možne načine, kako shraniti dan v dojemljivo obliko. Od risbe WC papirja, do nalepljenih računov iz kavarn. Dokazali si, da imajo talent za ustvarjanje, ter da za to ni potrebno priučeno znanje za izkazovanje umetnosti. Konec razstave so oznanile sijoče gerbere v rokah profesorjev, ki so ovrednotile spoštovanje dneva učiteljev.
Aristotel, Pitagora, Leonardo, Nikola, Albert... spodbujajo miselni proces nas vseh. Zato je prav, da tudi z njimi zaposlimo svoje celice (po možnosti možganske). S tem praznikom učiteljev je organizacija UNESCO želela poudariti, da se učitelji dopolnjujejo in dodajajo k svojemu znanju. Pa ne samo znanju o teoriji, marveč tudi znanju o pristopu k učencem in njihovim zmožnostim dojemanja. Na svetu je še vedno veliko otrok in odraslih, ki jim je znanje pisanja in branja nedostopno. Pomembno je, da na »svoj« način dijaki in profesorji ŠgAMS prispevamo k zavedanju te realnosti.

Julija Čerček, 2. a

Organizacijske enote

Zavod Antona Martina Slomška
Hiša otrok - Vrtec Montessori Glasbena in baletna šola Antona Martina Slomška Škofijska gimnazija Antona Martina Slomška Dijaški dom Antona Martina Slomška Logo medgeneracijska akademija