dvig socialnega in kulturnega kapitala

Dvig socialnega in kulturnega kapitala

V šolskem letu 2013/14 Škofijska gimnazija AMS skupaj s tremi partnerskimi šolami sodeluje v projektu Dvig socialnega in kulturnega kapitala v lokalnih skupnostih za razvoj enakih možnosti in spodbujanje socialne vključenosti. Naše šole partnerice so Prva gimnazija Maribor, OŠ bratov Polančičev in OŠ Kamnica.

Program projekta uvaja predvsem tutorstvo kot prostovoljno učno pomoč, ki jo dijaki nudijo svojim vrstnikom ali mlajšim znotraj mreže šol. Tako se je na prvo izobraževanje tutorjev prijavilo kar 18 naših dijakov, ki bodo s praktičnim delom pričeli že novembra 2013.

Med omenjenimi šolami skozi vse leto potekajo tudi kulturno-jezikovne dejavnosti (Dan jezikov, govorne urice, literarni večeri, razstave, sodelovanje s Comenius asistentko iz Francije) in dobrodelne dejavnosti (zbiranje knjig, športne opreme, modnih dodatkov, didaktičnih iger...).

Želimo si, da bi projekt med nas prinesel več medvrstniških stikov, več kulture, več izkušenj in veliko dobrega počutja.


Način prijave pri prejemanju tutorske pomoči

Tisti, ki želite prejemati tutorsko pomoč, napišete prošnjo prof. Katjuši Kolar na e-naslov Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate. ali se oglasite na njeni govorilni uri vsak četrtek, 6. šolsko uro. Ko vam bo tutor dodeljen, boste skupaj z njim podpisali tutorsko pogodbo s pravili, ki jih je treba upoštevati. V primeru nesporazumov in težav, se obrnite na isto profesorico.

Pravila medvrstniškega tutorstva:

• upoštevam dogovorjen čas in dneve za skupno učenje; v primeru odsotnosti pravočasno obvestim tutorja,
• na srečanja prihajam pravočasno,
• s sabo prinašam učne pripomočke,
• sem spoštljiv/a in prijazen/a,
• skupni čas za učenje uporabim za to, čemur je namenjen,
• medvrstniško tutorstvo jemljem resno in se pri skupnem učenju trudim za uspeh,
• v primeru težav sem odkrit/a,
• tutorstva ne zamenjujem s prijateljstvom,
• v kolikor dvakrat neopravičeno manjkam, izgubim tutorsko pomoč.

Koordinatorica za ŠgAMS: Katjuša Kolar, prof.

Tutorstvo – poročilo o projektu

Tutorji 1  Tutorji 2

Tutorstvo je na Škofijski gimnaziji naletelo na dober odziv, kar kaže na visoko stopnjo socialnega kapitala naših dijakov. V okviru projekta Dvig socialnega in kulturnega kapitala, ki se počasi izteka, smo sodelovale štiri šole, dve gimnaziji in dve osnovni šoli.
Septembra 2013 se je k sodelovanju na Škofijski gimnaziji prijavilo 19 tutorjev, kmalu sta dve odstopili zaradi slabih ocen. Sredi leta so se za tutorje prijavili še trije prostovoljci. Tako je skupaj delovalo 20 tutorjev, od tega sta bili dve dijakinji do konca leta neangažirani, ker sta želeli pomagati učencem na osnovni šoli, a jima mentorji nismo mogli najti para. Pet dijakinj je nudilo učno pomoč na osnovnih šolah, 13 tutorjev pa dijakom naše gimnazije. Po šestih mesecih je redno delovalo osem tutorjev, ostali so delali občasno ali pa so prenehali. Prejemniki tutorske pomoči so bili v glavnem dijaki prvih letnikov.
Rekorder med razredi, iz katerih so se prijavljali tutorji, je bil 3. a, iz katerega se je prijavilo kar 9 tutorjev:
Pija Pukšič, Aljaž Hameršak, Maja Vöröš (ker je uspešno pomagala petim dijakom, je postala tutorka leta), Laura Horvat, Tadeja Donša, Domen Kotolenko, Eva Fekonja, Nuša Žižek, Neža Planinšec.
Pri usposabljanju tutorjev, ki je potekalo na obeh gimnazijah, smo sodelovali s Svetovalnim centrom za otroke, mladostnike in starše Maribor. Pomagali sta nam psihologinja in socialna pedagoginja, ki sta izvedli pet delavnic. Pari so se povezali na pobudo razrednikov, učiteljev posameznih predmetov, svetovalke ali sami. Ob začetku dela so pri mentorici podpisali tutorsko pogodbo s pravili tutorstva, ki smo jih objavili tudi na šolski spletni strani. Za učna srečanja so se dogovarjali sami in jih izvajali pred ali po pouku.
Težave, na katere smo s tutorji naleteli in jih skušali sproti reševati, so bile: ignoranca prejemnikov tutorske pomoči (neopravičeno izostajanje od dogovorjenega termina), pomanjkanje motivacije prejemnikov, vmešavanje staršev prejemnikov. Približna ocena uspešnosti tutorskega dela ob koncu šolskega leta je 60%, pri čemer moramo upoštevati, da so se tutorji, ki niso strokovnjaki, soočali tudi z najtežjimi učnimi primerki, ki so kasneje letnik ponavljali ali se izpisali.

A kljub temu je tutorstvo prineslo med naše dijake veliko pozitivnega socialnega kapitala, ki se ga ne da nikjer videti niti oštevilčiti: sodelovanje, zaupanje, spoštovanje, upoštevanje medsebojnih pravil, občutek soodvisnosti in pripadnosti, volja, komunikacija ter sprotno reševanje težav.

Katjuša Kolar, prof.

Dan knjige na Škofijski

Dan knjige 123. 4. 2014 smo na svetovni dan knjige na naši gimnaziji izvedli bralni maraton. Odlomke iz literarnih ali izvirnih del so prispevali naši dijaki in profesorji, pa tudi dva gosta, skupaj 15 sodelujočih.
Na stojnici pred knjižnico so se knjige ponujale kar same. Lahko si jo vzel in jo podaril sam sebi ali komu drugemu.
Ker nas knjižnih moljev ni bilo malo, velja vsakemu od sodelujočih zahvala: profesorjem Vlasti Praprotnik, Moniki Bader, Mirku Đukiću, Silvi Belšak, dijakom Tjaši, Timu, Mojci, Astrid, Teji, Sandiju, Luki, Martini, Mitji , Tinetu in Katji ter gostoma Vitu Lavrenčiču s sošolkama iz Prve gimnazije in Vanji Ostercu iz Srednje ekonomske šole Maribor.

Katjuša Kolar, prof. in Silva Belšak, prof.

Dan knjige 2       Dan knjige 3

Jezikovna kopel in bralna urica na osnovnih šolah

V okviru projekta Dvig socialnega in kulturnega kapitala naše dijakinje in dijaki prenašajo svoje znanje in izkušnje učencem na osnovnih šolah. Med njimi so štiri tutorke, ki že pomagajo osnovnošolcem z učnimi težavami.
V januarju je dijakinja Satja Lipuš sodelovala na OŠ bratov Polančičev pri dodatnih urah angleščine, pri čemer je bila njena naloga, da otroke prve triade s svojim znanjem angleščine prepriča, da je Angležinja. To ji je izvrstno uspelo.
bralne uriceV začetku februarja sta dijakinji Maja Vöröš in Eva Fekonja pripravili bralno urico za otroke 2. b na OŠ Kamnica. Prebrali sta jim grški mit o pretkanem Zevsu in Heri, ki so ga otroci kasneje tudi narisali.

Katjuša Kolar, prof.

 

Tutorstvo – novost na ŠgAMS

02 tutorstvo

 V okviru projekta Dvig socialnega in kulturnega kapitala smo pričeli z izobraževanjem dijakov tutorjev,ki bodo nudili prostovoljno učno pomoč svojim vrstnikom ali osnovnošolcem. Na pomoč sta nam prijazno priskočili strokovnjakinji iz mariborskega Svetovalnega centra za otroke, mladostnike in starše. Na tutorsko pomoč bodo že novembra lahko računali dijaki z učnimi težavami na ŠgAMS, Prvi gimnaziji ter učenci na osnovnih šolah Kamnica in OŠ bratov Polančičev. Iz naše šole se je prijavilo kar 18 tutorjev, kar je veliko!

Katjuša Kolar, prof.

Jezikovna matineja ob Evropskem dnevu jezikov

Hello! Hallo! Hola! Szia! Goddag! Bonjour!

Na šoli smo uspešno izvedli jezikovno matinejo ob Evropskem dnevu jezikov.
HVALA vsem sodelujočim: gostom Mary Ellen z Madagaskarja, Josipu iz Sarajeva, Kristjanu in njegovemu očetu Unnu iz Estonije, Dominiku iz Rusije, profesorici Milanki za Petὄfija v madžarščini in profesorici Moniki za Lorco ter Prešerna v španščini, dijakinjam Ani za čudovito odpeta La vie en rose in Feeling good, Lari za filipinščino, Urški za japonščino, Teji za njene angleške pesmi, dijakom Maticu za flamsko pesmico o levu, ki je pobegnil v Amsterdam, Tinetu za Schillerjevo Odo radosti, Tilnu in Davidu za tehnično podporo ter Blažu za vezni tekst.

Kaj je že rekel Edvard Kocbek? Jezik svet ustvarja, zato je najmočnejše orožje.

Poglejte si galerijo slik!

Katjuša Kolar, prof.

 

 

Organizacijske enote

Zavod Antona Martina Slomška
Hiša otrok - Vrtec Montessori Glasbena in baletna šola Antona Martina Slomška Škofijska gimnazija Antona Martina Slomška Dijaški dom Antona Martina Slomška Logo medgeneracijska akademija